Jennifer Lind till riksdagen 2010

Jennifer Lind

Jag äger och driver idag två städföretag sedan många år tillbaka. Jag vill underlätta så att flera människor ska kunna våga starta och driva företag.
Företagarna ska kunna driva sina företag på ett lagligt etiskt och rättvist sätt.
Ett bra företagsklimat gör så vi kan få ut flera arbetande människor.
Vår välvärd bygger på att ha så många som möjligt i arbete.
Jag vill att ungdomar ska få lättare att komma ut på arbetsmarknaden.
Det gör vi genom att arbeta med bland annat utvecklandet av Lärlingssystemet.
Kommunikation mellan näringslivet skolan och arbetsförmedlingen behöver stärkas.
Vi måste ändra de byråkratiska spelreglerna och underlätta för arbetsgivarna att våga anställa och utveckla sina företag.
Jag som politiker vill rusta alla barn för framtiden, så att alla kan gå ur skolan med fullständiga betyg samt kunna söka de utbildningar som arbetsmarknaden kräver.

”Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat
Med det gamla sättet att tänka”(-Albert Einstein)

Jennifer Lind
Huddinge
40 år
egen småföretagare

[email protected]
http://www.moderaterna.net/provvalskandidater/www.jenniferlind.se

Nuvarande uppdrag
Ledamot i Fullmäktige

Ledamot i Grundskolenämnden

Vice ordförande Demokratiforum

Ordförande östra föreningen Huddinge

Ersättare i Huge fastigheter


Kommentarer
Postat av: ulf l.

vet inte om detta kommer fram men lycka till i valet

2010-09-08 @ 06:41:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0